DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İç Mekan Uygulamaları Atölyesi I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MICM 108
Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin; soyut tasarım fikirlerini küçük ölçekli somut bir mekanla birleştirerek, kullanıcının ihtiyaçlarına cevap veren bir iç mekan projesi oluşturmasını amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İç mekan ve tasarım kavramını tanımlayabilecek,
  • Kullanıcı profili oluşturabilecek ve kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik iç mekanlar tasarlayabilecek,
  • İç mekan tasarım elemanlarını kullanabilecek,
  • Mekanda yapılan eylemlere uygun mobilya tasarımı yapabilecek,
  • Küçük ölçekli bir iç mekan projesini oluşturabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, tasarım prensipleri, iç mekan tasarım elemanları, mekansal çeşitliliğin ve tasarım alternatiflerinin küçük ölçekli bir iç mekan projesinde uygulanması gibi konuları kapsar.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve ders programının tartışılması
2 İç Mekanda Algı ve Kullanıcı / Rölöve Çalışması Ön Okuma: İç Mekanda Algı, Fürüzan Aslan, Edanur Aslan, Atilla Atik, sf: 139-151.
3 Ara Jüri I
4 Ara Jüri I
5 İç mekan: Planlama Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 16-34.
6 İç mekan: Planlama Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 16-34.
7 İç mekan: Planlama Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 16-34.
8 İç mekan: Planlama Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 35-82.
9 İç mekan: Planlama Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 35-82.
10 İç mekan: Planlama Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 35-82.
11 Ara Jüri II
12 Ara Jüri II
13 İç mekan: Renk, Doku ve Malzeme Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 83-146.
14 İç mekan: Renk, Doku ve Malzeme Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 83-146.
15 Dönem tekrarı Dönem tekrarı
16 Final
Ders Kitabı

İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, Yem Yayın 2015, 5. Baskı.

İç Mekanda Algı, Fürüzan Aslan, Edanur Aslan, Atilla Atik.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
42
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
28
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
33
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
4
Final Sınavı
1
6
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
2

İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.

X
3

Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
5

Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.

X
6

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir.

8

Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest