Dersin Adı | İç Mekan Uygulamaları Atölyesi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MICM 108 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin; soyut tasarım fikirlerini küçük ölçekli somut bir mekanla birleştirerek, kullanıcının ihtiyaçlarına cevap veren bir iç mekan projesi oluşturmasını amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, tasarım prensipleri, iç mekan tasarım elemanları, mekansal çeşitliliğin ve tasarım alternatiflerinin küçük ölçekli bir iç mekan projesinde uygulanması gibi konuları kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve ders programının tartışılması | |
2 | İç Mekanda Algı ve Kullanıcı / Rölöve Çalışması | Ön Okuma: İç Mekanda Algı, Fürüzan Aslan, Edanur Aslan, Atilla Atik, sf: 139-151. |
3 | Ara Jüri I | |
4 | Ara Jüri I | |
5 | İç mekan: Planlama | Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 16-34. |
6 | İç mekan: Planlama | Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 16-34. |
7 | İç mekan: Planlama | Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 16-34. |
8 | İç mekan: Planlama | Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 35-82. |
9 | İç mekan: Planlama | Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 35-82. |
10 | İç mekan: Planlama | Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 35-82. |
11 | Ara Jüri II | |
12 | Ara Jüri II | |
13 | İç mekan: Renk, Doku ve Malzeme | Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 83-146. |
14 | İç mekan: Renk, Doku ve Malzeme | Ön okuma: İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, sf: 83-146. |
15 | Dönem tekrarı | Dönem tekrarı |
16 | Final |
Ders Kitabı | İç Mekan Tasarımı, Francis D. K. Ching, Yem Yayın 2015, 5. Baskı. İç Mekanda Algı, Fürüzan Aslan, Edanur Aslan, Atilla Atik. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 42 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 33 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 6 | |
Toplam | 125 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | X | ||||
2 | İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. | X | ||||
3 | Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. | |||||
4 | İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | X | ||||
5 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. | X | ||||
6 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. | |||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. | |||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest